Céges focikupa, horgászverseny, rendszeresen megtartott közös túra (tavaly már kétnapos volt), UltraBalaton, Pécs-Harkány futás, a partnercégnél megrendezett ,,olimpián” számos sportágban való indulás – felsorolni is nehéz, mennyi féle sporttevékenységet végeznek az autóipari alkatrészgyártással és szerszámkészítéssel foglalkozó pécsi Matro Kft. munkatársai.
PDF letöltés
Nyomtatás

Még teke világbajnok is dolgozik a több mint 250 fős középvállalkozásnál, amely lassan 30 éves lesz. A sport mindig is része volt a céges kultúrának, kezdődött a focival…

– Történelmileg alakult úgy, hogy a foci volt az első számú sport a Matronál – eleveníti fel a kezdeteket a tulajdonos-ügyvezető, Kleisz Zoltán. – Akkoriban egy baráti társasággal rúgtuk rendszeresen a bőrt, iskolákban béreltünk pályát és egy alkalommal heten is összejöttünk a cégtől. Ez a mag ma is megvan, annak ellenére, hogy már több közöttük a külsős. A cégen belül jobbára a 40-50-es korosztály jár rendszeresen futballozni. Már akkor láttam, hogy milyen jó lehetőség ez a céggel kapcsolatos témák megtárgyalására, hiszen az edzés utáni kötetlen beszélgetés alatt a kollégák is jobban megnyíltak.

Néhány év elteltével aztán két fiatal focikedvelő felvettette: rendeznének egy teremtornát a munkatársak között. A céges újság, a Matro Magazin „tudósítója” így írt a Matro mini focikupáról, amely megrendezését természetesen a vállalatvezetés is támogatta. „A srácok motiváltsága egyértelműen a foci szeretetéből adódott, és abból a bizonyítási vágyból, hogy értenek is a játékhoz. A tervezett eseményről lassan kiszivárogtak a hírek, nagyon jó volt, hogy nem kellett hirdetni, plakátozni a rendezvényt, ez is azt mutatja, mekkora ereje van egy közösségnek. Sorra alakultak a csapatok, területenként, műszakonként. Még egy nevet sem vetettünk papírra, de már hét csapatnál tartottunk! Ekkor még egy csapattal jelentkeztek a nálunk oktatáson lévő fiatalok.”  A focikupát azóta is minden évben megrendezik.

2017-ben rendezte meg először a Matro egyik partnercége a Walter Olimpiát, ahol rögtön az első helyezett lett a pécsiek focicsapata. A foci mellett 2000 m-es síkfutásban, íjászatban és kosárra dobásban vettek részt a vállalkozásnál dolgozók. A következő évben a kétezer méteres síkfutásban kimagasló eredményt ért el az egyik hölgy munkatárs. A céges lap beszámolója szerint érdemes részt venni ezeken az alkalmakon, mert ilyen különleges helyzetekben jobban meg lehet ismerni a kollégákat, illetve „a munkahelyen előforduló nehézségeken könnyebb átbillenni, ha van egy közösség, amelynek tagjai ismerik egymást és mernek segítséget kérni a másiktól.”

A Matro néhány munkatársa évek óta lelkesen részt vesz a Pécs-Harkány országúti futáson, amelyeket amolyan baráti találkozóként neveznek. Idén is két csapat képviselte a Matrot: a Csillámpónik és a MATRO-zok. A futók tavaly nagy fába vágták a fejszéjüket, indultak az UltraBalatonon, a több mint 220 km-es távot, a Balaton körbefutását egy 7 fős csapat teljesítette 22 óra alatt. Idén a futók egy része már a Spartan kihíváson jeleskedett.

De nem mindenkit vonz a versenyzés, van, aki a napi sportpenzumát azzal tudja le, hogy kerékpárral jár dolgozni. Számukra a vezetés egy fedett, tíz férőhelyes, függesztett kerékpártárolót alakított ki, ezzel is támogatva munkavállalóik egészségét és környezetbarát közlekedését. A biciklisek egyike azt mondja, hogy télen-nyáron ezzel közlekedik, neki kifejezetten jólesik reggel felébredni az idő alatt, míg a céghez teker.

Népes csapat a horgászoké, ők minden évben a céges horgászkupán bizonyítják rátermettségüket. És van még egy összeszokott sportos közösség a cégnél, mégpedig a túrások. Többször is útra kelnek évente, tavaly például kétnaposra sikeredett a kirándulás. Ahogy mondják, „a túrázás egyik legnagyobb vonzereje, hogy egy közösséggé kovácsolja a túrázókat, hiszen egy többórás kirándulás során az erdő mélyén mindenki azokra van utalva, akikkel együtt rója a kilométereket. Így nemcsak fától fáig és hegycsúcstól hegycsúcsig jutnak el, de egymáshoz is közelebb kerülnek. Ez különösen a munkatársak számára lehet nagyszerű alkalom arra, hogy megbeszéljék az élet nagy dolgait – amire a hétköznapok sűrű időbeosztása egyébként ritkán ad lehetőséget.”

– Miért tartják fontosnak, hogy támogassák a munkavállalóik sporttevékenységét?

– Mert a közösségről, a közösségépítésről szól. Ez is hozzátartozik a családi cég imázsához, hiszen a Matroban tulajdonképpen egy család vagyunk. Hol az utazás biztosításával, hol a megrendezés költségeinek átvállalásával, máskor ajándéktárgyakkal tesszük lehetővé a sporteseményeken való részvételt, azok megrendezését. Örülünk, hogy ilyen aktívak és lelkesek a munkatársaink, ez is azt mutatja, hogy szeretnek együtt lenni – mondja Kleisz Zoltán.

 

Forrás: www.pbkik.hu